Opis:
3-osiowe centrum obróbcze wiertarsko-frezerskie CNC
BIMA Quadroform C80/280 I
Przedmiotem sprzedaży jest 3-osiowe centrum obróbcze wiertarsko – frezarskie ze sterowaniem CNC
firmy IMA Klessmann GmbH Holzbearbeitungssysteme, Lübbecke, Niemcy,
typ BIMA Quadroform C80/280 I, rok produkcji 1997.
Syndyk masy upadłości P.U.P.H. DOMPOL Sp. z o.o.
w Wałbrzychu, ul. Kosynierów 3
działając na podstawie postanowienia z dn. 7 grudnia 2022 r.
Sądu Rejonowego w Wałbrzychu, VI Wydz. Gospodarczy, sygn. akt VI GUp 31/20
zaprasza do składania ofert kupna
w/w 3-osiowego centrum obróbczego wiertarsko – frezarskie ze sterowaniem CNC firmy IMA Klessmann GmbH Holzbearbeitungssysteme, Lübbecke, Niemcy, typ Quadroform C80/280 I, rok produkcji 1997.
Postępowanie w sprawie wyboru oferty kupna i w sprawie sprzedaży w/w maszyny będzie prowadzone zgodnie z REGULAMINEM SPRZEDAŻY z dn. 07.08.2023 r., który stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia, a ponadto wszystkim zainteresowanym zostanie przesłany mailem lub listownie.
Istotne warunki składnia ofert kupna, wyboru oferty kupna i sprzedaży:
- Minimalna oferowana cena zakupu w/w centrum obróbczego nie może być niższa niż 48 000 zł netto plus podatek VAT w stawce 23 %, tj. brutto 59 040 zł
- Oferty kupna, z wyraźnym i czytelnym oznaczeniem oferenta należy składać w formie pisemnej osobiście lub przesłać listem poleconym na adres: Kancelaria Syndyka, ul. Ratuszowa 3/5, 58-310 Szczawno-Zdrój z dopiskiem na kopercie „Oferta BIMA C80/280 – nie otwierać”
- Termin składania ofert kupna upływa dn. 8 września 2023 r. o godz. 17.00 (decyduje data wpływu oferty kupna do Kancelarii Syndyka)
- Oferent przed złożeniem oferty kupna, najpóźniej do dn. 7 września 2023 r. powinien wpłacić na rachunek bankowy P.U.P.H DOMPOL Sp. z o.o. w Wałbrzychu,
nr rachunku 23 1240 6931 1111 0000 5659 9837
wadium w wysokości 5 000 zł; oferty, do których nie zostanie wpłacone wadium, nie będą rozpoznawane
- W przypadku podmiotów zagranicznych wpłata wadium może nastąpić w złotych polskich (PLN) na rachunek bankowy P.U.P.H DOMPOL Sp. z o.o. w Wałbrzychu,
nr IBAN rachunku: PL23 1240 6931 1111 0000 5659 9837
kod BIC Banku Pekao SA: PKOPPLPW
lub w walucie euro (EUR) na rachunek bankowy P.U.P.H DOMPOL Sp. z o.o. w Wałbrzychu,
nr IBAN rachunku: PL91 1240 6931 1978 0000 5661 7052
kod BIC Banku Pekao SA: PKOPPLPW
- Wartość wadium wpłaconego w walucie euro (EUR) powinna być nie niższa niż kwota wadium wyrażona w złotych polskich (PLN), tj. 5 000 zł (PLN) po przeliczeniu na walutę euro (EUR) wg średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia ogłoszenia takiego kursu poprzedzającego dzień dokonania wpłaty wadium
- Oferta kupna w szczególności powinna zawierać:
– pełne dane oferenta (imię i nazwisko lub firmę, miejsce zamieszkania lub siedzibę), status prawny oferenta;
– oryginał lub kserokopię aktualnego wypisu z KRS lub z ewidencji podmiotów gospodarczych, a gdy oferentem jest osoba fizyczna – kserokopię dowodu osobistego (ewentualnie paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oferenta w przypadku oferentów zagranicznych);
– oryginał lub kserokopię decyzji właściwego Urzędu Skarbowego o nadaniu numeru NIP (w przypadku przedsiębiorców);
– oryginał lub kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacyjnego REGON wydanego przez właściwy Urząd Statystyczny (w przypadku przedsiębiorców);
– oryginał ewentualnie udzielonego pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa;
– oferowaną cenę kupna netto, nie niższą niż 48 000 zł plus podatek VAT w stawce 23 %, tj. łącznie (brutto) nie mniej niż 59 040 zł wraz ze sposobem i terminem zapłaty;
– dowód wpłaty wadium;
– oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem faktycznym i prawnym przedmiotu sprzedaży i nie wnosi do niego żadnych zastrzeżeń;
– oświadczenie, że oferent wyraża zgodę na wyłączenie rękojmi za wady fizyczne i prawne przedmiotu sprzedaży na zasadzie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego;
– zobowiązanie oferenta do pokrycia wszelkich kosztów, podatków i opłat związanych z nabyciem przedmiotu sprzedaży i z zawarciem umowy sprzedaży;
– oświadczenie, że oferent zapoznał się z niniejszymi warunkami sprzedaży i z Regulaminem sprzedaży z dn. 07.08.2023 r. i że przyjmuje je do stosowania;
– podpis oferenta lub podpisy osób umocowanych do reprezentowania oferenta.
- Oferent zagraniczny składając ofertę kupna w miejsce dokumentów obowiązujących w Polsce załącza właściwe dokumenty określające status prawny i podatkowy oferenta, obowiązujące w jego kraju (wypisy z właściwych rejestrów handlowych, gospodarczych, podatkowych i.t.p.).
- Szczegółowe wymogi dotyczące zawartości oferty kupna określa Regulamin sprzedaży z dn. 07.08.2023 r.
- Otwarcie i rozpoznanie ofert kupna odbędzie się dn. 11.09.2023 r. o godz. 10.00 w Kancelarii Syndyka
- W przypadku równorzędności ofert z najwyższą zaoferowaną ceną kupna netto wśród oferentów, którzy złożą takie równorzędne oferty, zostanie przeprowadzone dodatkowe telefoniczne postępowanie ustne (aukcja).
- Przez oferty równorzędne, o których mowa w punkcie 11 powyżej, rozumie się oferty, w których zaoferowane ceny kupna netto będą różniły się nie więcej niż o 2 400 zł.
- Warunki uczestnictwa w postępowaniu ustnym (w aukcji) i tryb tego postępowania określa Regulamin sprzedaży z dn. 07.08.2023 r.
- Wyboru najkorzystniejszej oferty dokona syndyk kierując się kryterium najwyższej oferowanej ceny zakupu
- Wybór oferty dokonany przez syndyka wymaga zatwierdzenia przez Sędziego Komisarza
- Oferentowi, którego oferta zostanie uznana przez syndyka za najkorzystniejszą i której wybór zostanie następnie zatwierdzony przez Sędziego Komisarza, przysługiwać będzie prawo i obowiązek nabycia maszyny będącej przedmiotem niniejszego postępowania
- Oferent, którego oferta zostanie wybrana i której wybór zostanie zatwierdzony przez Sędziego Komisarza, będzie zobowiązany do zapłaty pozostałej poza wadium części ceny kupna w terminie 4 (czterech) tygodni od dnia poinformowania o zatwierdzeniu wyboru jego oferty przez Sędziego Komisarza
- Wpłata wadium i wpłata pozostałej poza wadium części ceny kupna, będą uznana za dokonaną tylko wtedy, gdy wpłyną na rachunek bankowy masy upadłości
- Wadium wniesione przez oferenta, którego oferta kupna zostanie wybrana i której wybór zostanie zatwierdzony przez Sędziego Komisarza, podlega zaliczeniu na poczet ceny sprzedaży; pozostałym oferentom wadium zostanie zwrócone bez odsetek w terminie 14 dni roboczych od daty zatwierdzenia wyboru oferty przez Sędziego Komisarza
- Jeżeli z przyczyn leżących po stronie oferenta nie dojdzie do zapłaty pozostałej części ceny kupna w terminie 4 (czterech) tygodni od dnia poinformowania o zatwierdzeniu wyboru jego oferty przez Sędziego Komisarza, wadium wniesione przez oferenta przepada na rzecz masy upadłości, a skutki zatwierdzenia wyboru oferty wygasają
- Wydanie kupującemu maszyny będącej przedmiotem niniejszej oferty nastąpi w terminie odrębnie ustalonym pomiędzy syndykiem a kupującym oferentem, po zapłacie całej ceny kupna; odbiór maszyny winien nastąpić najpóźniej w ciągu jednego miesiąca od dnia zapłaty przez kupującego całej ceny kupna
- Demontaż, załadunek i transport zakupionej maszyny kupujący organizuje własnym staraniem i na własny koszt
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami ma zastosowanie prawo polskie, w szczególności przepisy ustawy Prawo upadłościowe oraz przepisy Kodeksu cywilnego
- Syndyk zastrzega sobie prawo odstąpienia od sprzedaży na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny i bez wybrania którejkolwiek z ofert, prawo odwołania postępowania lub jego unieważnienia
Szczegółowy tryb postępowania przy składaniu ofert kupna i przy wyborze oferty kupna przez syndyka oraz warunki, jakie powinna spełniać oferta kupna, aby była skuteczna i nie została odrzucona, określa Regulamin sprzedaży z dn. 07.08.2023 r., który jest jedynie wiążący w niniejszym postępowaniu.
Oferent jest zobowiązany złożyć na piśmie oświadczenie, że zapoznał się z warunkami sprzedaży i z Regulaminem sprzedaży z dn. 07.08.2023 r. i że przyjmuje je do stosowania. Oświadczenie w tej sprawie musi być załączone do oferty kupna. Bez tego oświadczenia oferta kupna nie będzie rozpatrywana.
Regulamin sprzedaży stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia, a także jest wszystkim zainteresowanym przesyłany listownie lub mailem.
Wszelkie informacje dotyczące oferowanych maszyn można uzyskać w Kancelarii Syndyka, ul. Ratuszowa 3/5 58-310 Szczawno – Zdrój w dni robocze w godz. 9.00 – 13.00 lub tel. kom. 793 025 429 w każdym dniu w godz. 9.00 – 18.00, email: dompolsyndyk@interia.pl korespondencyjnie, telefonicznie lub osobiście, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu wizyty.
Z przedmiotem oferty można się zapoznać w dni robocze po wcześniejszym uzgodnieniu terminu wizyty.